Artishock ontvangt ivm campagne rond opening JB-expo Gouden Giraffe

Printerversie
Gepubliceerd op: 11-02-2017 | Gewijzigd op: 11-02-2017
Aan Artishock Events & Marketing is vrijdagavond 10 februari 2017 de Gouden Giraffe toegekend. De Gouden Giraffe is een award voor het beste event van Nederland en komt toe aan de opdrachtgever, verdeeld over de Gemeente [als hoofdopdrachtgever], stichting JB500 en Het Noordbrabants Museum



Het team van Artishock springt ahw
de lucht in met de Gouden Giraffe.

 
 


Artishock won de Gouden Giraffe voor de opening van de Bosch-tentoonstelling op 12 februari 2016 in de categorie Brand Events.  De award is een impactprijs: dwz  wat heeft het evenement opgeleverd voor de opdrachtgever?
Hoofddoel van de opdracht was: het openingsevent moet een aanzienlijke bijdrage leveren aan de profilering van de, waarin Jeroen Bosch niet meer weg te denken zou zijn en waarbij extra (terugkomende) bezoeken en bijbehorende bestedingen via het Bosch-programma gestimuleerd zouden worden, ook voor de lange termijn.

 De vakjury sprak haar waardering uit voor de wijze van het laden van het merk 's-Hertogenbosch middels het drieluik-concept van de opening van de tentoonstelling: Visioenen van een genie. Het programma rondom de opening werd door Artishock ingezet als afsluiting van een voorbereidende periode waarbij de activiteiten van het Bosch-jaar een podium aan de route kregen en zo tegelijkertijd de publieke kick-off vormden van het Bosch-jaar in aanwezigheid van koning Willem-Alexander. Dit concept dat van de opening en de live anderhalf uur durende tv-uitzending heeft enorm bijgedragen aan de effecten op onder meer kaartverkoop, mediawaarde, extra bezoekers aan de stad, en dus rendement, en uiteindelijk aan de positionering van de stad als A merk.

Daarnaast waren er lovende woorden over de branding en aankleding van het event via de metafoor hooi. Hooi als visuele component was steeds zichtbaar en herkenbaar, zowel tijdens het event als in de communicatie. Het hooi verbond alle verhalen symbolisch aan elkaar en refereerde naar het kopstuk van de tentoonstelling: de hooiwagen.

De meestal al glunderende Mechtild Stultiens.

Stultiens: 'Alle credits van deze Award komende stad toe.

© paul kriele,  27 februari 2014. 
...................................................................................................................................
 

In haar danktoespraak droeg directeur-eigenaar Mechtild Stultiens de prijs op aan uiteraard haar opdrachtgevers gemeente ’s-Hertogenbosch, Noordbrabants Museum en stichting JB500 maar vooral aan de stad ’s-Hertogenbosch. “De opening van de tentoonstelling was een evenement, van, voor, door en met de stad en wat zijn wij trots dat we als bureau ons steentje hebben kunnen bijdragen aan deze onvergetelijke opdracht. De toekenning van deze award aan ons bureau alleen zou te veel eer zijn. Trots op Den Bosch, trots op Bosch!”

 De publieksprijs is niet naar Artishock gegaan. 



Terug naar boven