Impressie WAR Child met amateur-optredens en 'ontplofte' tank

Printerversie
Gepubliceerd op: 11-03-2012 | Gewijzigd op: 13-03-2012
Bericht van 11 maart 2012: Impressie van War Child op zondag 11 maart 2012.
'Opbrengst' van de War Child actie in Den Bosch bedroeg  geld voor 1274 onderwijsplaatsen voor 'oorlogskinderen'.
De dag er voor stond de teller namelijk  op 4.000 en op het einde van de zondag 11 maart op 5274. berichtte een extra editie van SBS-Shownieuws zondagavond.
 
Het was bovenmatig druk op de extra koopzondag 11 maart 2012 toen ook de manifestatie van War Child met Radio 538  zich op de Markt, het  Burg. Loeffplein en op het Kerkplein afspeelde.
,
Optredens bij Radio538 door  amateur-artiesten voor  €12,50 Zanger Kim een veel belovend talent.
.
Rappers.maar wie.. ?? Vic en Luuk
foto's © paul kriele, 11 maart 2012.

Nadat de tank 'de lucht in was gevlogen'  mocht de jeugd hem verder kapot prikken..
foto's © paul kriele, 11 maart 2012.
Een tank van ballonnen, die de connectie legt tussen oorlog en kindsoldaten..

Je kon je voor € 12, 50 in een stand van HiziHair laten knippen. De opbrengst ging naar War Child.
Hizi Hair heeft 50 salons maar niet in Den Bosch...
Ook geknipt met War Child, maar dan als een persoonlijke uitstraling....
foto's © paul kriele, 11 maart 2012.

 
-Boven: De truck van de Dakarrally , die was opgesteld op het Burg. Loeffplein, mocht worden 'beklommen'.
-Rechts boven: Zitkussens van Fatboy, een demo  die zou uitlopen in een stoelendans met zitkussens. De geplande  aanvang [eerst 15.00 uur] verschoof steeds verder naar.. 15.30,  toen 16.00 uur  en we hebben niet meer gewacht op.. 16.30 uur
.

foto's © paul kriele, 11 maart 2012.


bericht van 10 maart 2012 ballonnentank op War Child

Op zondag 11 maart 2012, in de actieweek rond WAR Child en Radio 538, staat er op de Markt een levensgrote Sherman tank gemaakt van 3.500 gekleurde ballonnen.
De 3 meter hoge tank is een idee van het Brusselse communicatiebureau Happiness dat door de Duitse kunstenaar Hans Hemmert werd uitgewerkt.

Doel van deze promotie is het creëren van online awareness voor WAR Child en haar missie als aanvulling op de slogan van WAR child: 'Haal de oorlog uit een kind'. Met de hulp van Twitter community wil Happiness voor WAR Child de tank terug veranderen in ballonnen.
Daarvoor zijn 3.500 tweets nodig met de boodschap: 'Haal de oorlog uit een kind #Warchild'.

Een van ballonnen gemaakte tank haakt in op de slogan van WAR child: 'Haal de oorlog uit een kind'.
De tank wordt zondag 9 maart op het terrein van het oude GZG in elkaar gezet.

De actie wordt mede mogelijk gemaakt door FMT Vastgoedbeheer en VOF GZG (samenwerkingsverband van Heijmans en AM). Naast de twitter-activatie, wordt ook de hele dag op de Markt aan fondsenwerving gedaan ten behoeve van WAR Child. 

Terug naar boven