Bossche horeca redt Slot War Child /Opbrengst. € 1,2 miljoen

Printerversie
Gepubliceerd op: 29-03-2013 | Gewijzigd op: 30-03-2013
Eindresultaat 30 maart 2013:
Opbrengst van de actie van Radio538 voor War Child € 1,2 miljoen.

Voorgaande berichten o.a. 28 en 29 maart 2013: Opbouw Warchild op  Markt en Parade
Graffiy voor naderend Kings of Colorsfestival aan Paardskerkhofweg
Het grote podium en de studio´s op de Markt door de dj´s die het festival ´dragen´. foto´s ¢ paul kriele, 29 maart 2013.

Parade muziek, eten & sport en graffity
Jan- Henk van Ieperen legt uit wat het tafereel voorstelt : links op de linker  foto en ook  op de rechter foto de kop van het jongetje dat in reclame van Warchild voorkomt.
Middenin komt te staan War child.
Linker foto  Henk/Jan staat rechts te spuiten en  collega Patrick de Kaste, die samen met Henk-Jan het Kings of Colorfestival aan de Paardskerkhof organiseren, staat  - op een na- uiterst links.
 
foto´s© paul kriele, 29 maart 2013.

Het Kings of Colorfestival vindt plaats op 8 en 9 juni 2013 aan de Paardskerkhofweg. De organisatoren, Patrick de Kaste en Jan-Henk van Ieperen zetten dit festival in samenwerking met de gemeente op. Het bevat uiteraard muziek, graffity, skaten en een variëteit aan smaken. Doel van het festival is met name om graffity uit de taboe sfeer te halen, door te laten zien dat graffity ook een kunstvorm is. Voor info zie Kings of Colourfestival

Zie bericht  Würth in actie voor War Child  hieronder.

Bossche horeca redt  slotfeest War Child
War Child, onder welke noemer verlaten oorlogskinderen worden geholpen, sluit haar actieweek 2013, die begon in Groningen,  af in Den Bosch. Vandaag zijn er op de Parade en op de Markt optredens van dj' s en bekende artiesten.  Het slot feest is, vanaf 19.00 uur, op de Markt.
War Child eiste het onmogelijke !
Er dreigde even een kink in de kabel te komen van de slotdag in Den Bosch.  De organisatie eiste dat  heel de horeca in de binnenstad haar terrassen zou weghalen, zgn. uit veiligheidsoverwegingen. Dat bericht kwam bij burgemeester Rombouts binnen. 'Geen oren aan mijn hoofd dat dat gebeurt,' zei de burgemeester. 'Ik laat door zo'n festijn de horeca het brood niet uit haar mond nemen !' Na intensief overleg met Rombouts en de horecavertegenwoordigers [Bernard Kuenen] kwam de oplossing: de horeca zou tot 19.00 uur geen terrassen plaatsen, maar wel staantafels, wat toch al de bedoeling was en...zij zou € 7.500 euro aan War Child schenken. 'Een genereus gebaar,' aldus Rombouts, die acht dagen voor het festival niet onder de indruk bleek, voor het dreigement van de organisatie van War Child Den Bosch te zullen laten schieten als aan haar verzoek niet zou worden voldaan...    .


Van 06:00 tot 19:00 uur staat de 538 studiotruck op de Parade. Daar presenteren o.a. leerlingen van het Rodenborch College Dans voor War Child en komt niemand minder dan Matt Simons optreden!
Om 19.00 uur start het spectaculaire eindfeest op de Markt. Daar wordt  olv de 538 dj’s de eindstand bekend gemaakt van een week lang geld ophalen!

Op de Markt zijn tot 23:00 optredens van Kane, Gers Pardoel, Quintino, The Opposites, Niels Geusebroek & Total Praise Gospel Choir en De Kraaien & Kleintje Pils!
Volg het eindfeest tot 22:00 uur op 538 TV en de eventkanalen van UPC en Ziggo.

De DJ's van Radio 538 trokken in de actie week [22-29 maart] van '538 voor War Child' langs acht gemeenten door het land. Radio 538 organiseert dit Muziekevenement, optredens van artiesten, acties en een talentenjacht met als doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor alleen staande oorlogskinderen. .
Meer informatie over Den Bosch: www.538voorwarchild.nl 

Würth in actie voor Warchild
De medewerkers van het Bossche hoofdkantoor hebben voor  Warchild ruim  € 6.500 opgehaald. Dat deden ze door acties [darttoernooi, filmavond en een spontane collecte] en door zelf te doneren en bevriende bedrijven en relaties te benaderen. “Het geeft een heel goed gevoel dat je je samen met je collega’s kunt inzetten voor een goed doel als Warchild,' aldus Rob van Leeuwarden, algemeen directeur van Würth. 'Het succes van de acties  voor Warchild gaan veel verder dan het eindbedrag dat is overhandigd. “Binnen het bedrijf samen werken voor z’n goed doel, dat schept een bijzondere band.
Omdat het in onze eigen stad was, konden we erbij zijn en het bedrag dat we met z’n allen bij elkaar brachten, ook persoonlijk overhandigen.”

De algemeen directeur, Rob van Leeuwarden, si met de rode dubbeldekker van De Kikvorschen op bezoek geweest bij buur- bedrijven naast het hoofdkantoor. Dat leverde spontaan bijdragen op.

De geldophaalactie van het personeel van Würth met de dubbeldekker van de Kikvorschen.<
De medewerkers van het hoofdkantoor van Würth op De Brand, brachten samen met relaties van het bedrijf ruim  € 7000 op voor de actie van Warchild

In de weken en dagen voorafgaande aan het slotevenement in maart, voelde je dat het meer geen leven.  Directeur Rob van Leeuwarden nam een vakantiedag op en ging aan de slag met het benaderen van relaties. Ook konden medewerkers voor 12 euro op de foto met de directeur en konden ze voetbalkaartjes winnen die door Würth beschikbaar zijn gesteld.




Terug naar boven