Hoe wint de Bossche binnenstad van Tilburg en Eindhoven?

Printerversie
Gepubliceerd op: 29-04-2014 | Gewijzigd op: 29-04-2014
Volgens Vastned Retail* behoort de Bossche- historische - binnenstad zeker tot één van de zes top winkellocaties in Nederland. De bestuursvoorzitter van Vastned Taco de Groot is een van sprekers op een themabijeenkomst van D66 van woensdag 7 mei in de oude GZG-kapel, die in het teken staat van de toekomst van Den Bosch als winkelstad. Ook retaildeskundige en econoom van ABN Amro Mathijs Deguele en Peter Claessen, voorzitter van de ondernemersvereniging Hartje 's-Hertogenbosch, zijn de twee andere sprekers. 
De uitkomst van deze bijeenkomst verwerkt D66 in zijn verkiezingsprogramma voor november dit jaar.



*Vastned, het enige beursgenoteerde Europese winkelvastgoedbedrijf richt zich op groei in de populaire winkelstraten in grotere steden. Het beursgenoteerde Vastned heeft voor zo’n € 1,5 miljard aan vastgoedbeleggingen in Europa en Istanbul. Op dit moment heeft Vastned twee winkellocaties in de historische binnenstad van Den Bosch. In acquisitiemogelijkheden in de populaire winkelstraten van Den Bosch is Vastned geïnteresseerd, mits Vastned toegevoegde waarde kan creëren.

Topman Taco de Groot: ‘Vastned kiest voor Den Bosch, omdat het een stad is met een mooie historische binnenstad, voldoende culturele en culinaire mogelijkheden en een gevarieerd winkelaanbod. Voor Vastned behoort Den Bosch tot de premium cities van Nederland. Een stad is echter niet vanzelf een succesverhaal. Gemeente, winkeliers en eigenaren, zoals Vastned, moeten samenwerken om de binnenstad aantrekkelijk te houden voor inwoners, studenten, toeristen en mensen uit de regio.’