Zoeken
Koningsweg: Opgeknapt kantoorpand voor Brand Loyalty
Printerversie |
Op de Koningsweg op de grens met het Willemsplein, is het voormalige kantoorpand van Essent uitgepeld. Het staat erbij alsof het in een oorlogssituatie verkeert. Brand Loyalty, op de Brand gevestigd, gaat er een eigentijds communicatiecentrum vestigen, ofwel een kraamkamer voor nerds in de sales en marketingsector’.
Partijen die aan de sloop meewerken: Beelen en Mammoet kranen en voor de nieuwbouw Moonen Bouwbedrijf en Hurks en Wolter Dros voor de techniek.
Situatie 9 juli 2013
Brand Loyalty aan de Koningsweg, is nu glasdicht. foto © paul kriele, 9 juli 2013. |
Situatie mei 2013 [ achterzijde]
Na het uitpellen [start augustus 2012] en daarna het opnieuw construeren [van vloeren en plafonds e.d. ] kon in het voorjaar 2013 de ramen worden gezet. foto © paul kriele, 27 mei 2013. |
Situatie februari 2013 [achterzijde]
De achterzijde van Brand Loyalty, het voormalige Essentkantoor aan de Koningsweg/ Mayweg. foto © paul kriele, 21 februari 2013. |
Situatie januari 2013
De situatie van het uitgepelde kantoor van Essent aan de achterzijde. foto © paul kriele, 28 janauri 2013. |
Situatie 23 augustus 2012.
foto's © paul kriele, 23 augustus 2012. | Alle betondelen aan de gevel worden met een hijskraan van mammoet er af gehaald en afgevoerd.. |
Het pand bestaat uit drie geledingen, twee lagere en een hoger middengedeelte. Dat deel krijgt een transparante voorgevel. Op bovenstaande foto's het linker bouwdeel. De andere delen, aan weerszijden van het middendeel gelegen, worden uitgevoerd in een gangbare bakstenen pui met eigentijdse verticaal recht opstaande smalle raamkozijnen.
Situatie 8 augustus 2012
Het uitgepelde kantoorpand voorheen van Essent. foto © paul kriele, 8 augustus 2012. |
situatie 15 juli 2012
Het kantoorpand van voor heen Essent op Koningsweg 101 ondergaat een metamorfose. BrandLoyalty heeft het aangekocht. |
|
foto's © paul kriele, 7 [r.] en 14 juli 2012. |
Het pand op Koningsweg 101 werd in de jaren 70 van de vorige eeuw iov de PNEM gebouwd. Het werd vorig jaar 2011 aangekocht door directeur/eigenaar Robert van der Wallen van BrandLoyalty, dat nu nog gevestigd is op de Brand.
Beelen Sloopwerken verricht het sloopkarwei, waarna het een metamorfose ondergaat naar ontwerp van architect Margriet Eugelink van Van Aken architecten. Dat betekent onder meer dat het een lichte transparant uiterlijk krijgt met moderne materialen, afgewisseld met natuursteen. Het interieur wordt voorzien van de moderne technieken zoals ICT, cv en klimaatbehandeling.
De bestemming van het pand is, zoals Van der Wallen in een interview zegt, ‘een kraamkamer voor nerds in de sales en marketingsector’.
Het jonge bedrijf dat zich toe legt op de ontwikkeling en afwikkeling [inkl. de logistiek] van spaaracties voor supermarkten [met gratis bij-artikelen], verwacht in 2013 de vernieuwbouw in gebruik te kunnen nemen
Terug naar boven