Citymarketing: Invulling team 'Den Bosch Partners'

Printerversie
Gepubliceerd op: 20-01-2022 | Gewijzigd op: 20-01-2022
Van 'Den Bosch Partners',  de stichting die de stad gaat promoten als Cultuurstad en Datastad, daarvan is de bezetting ingevuld:
De directeur-bestuurder is Mark de Greeff en binnensatdsmanager is Wouter van der Leij. Daarnaast is er ook een Raad van Toezicht benoemd.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Directeur bestuurder van Den Bosch partners is Mark de Greeff
en Wouter van der Leij [onder] is benoemd tot binnenstadsmanager.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mark de Greeff was de afgelopen vijf jaar verantwoordelijk voor de marketing van Dutch Design Foundation en de Dutch Design Week. De Greeff stond mede aan de wieg van de Eindhovense citymarketingorganisatie Eindhoven 365. In die hoedanigheid was hij verantwoordelijk voor strategie. 
De binnenstadsmanager Wouter van der Leij  heeft ruime ervaring in retail [V&D en Phone House] en centrumontwikkeling met als voorbeelden Sneek en Hoorn,
De kopgroepleden, Helga Gerritzen en Jeroen Dona, over wie de gemeente haar dank uitspreekt, hebben op 10 december 2021 de stichting   Den Bosch partners.

Opmerking: Opvallend in deze opzet is dat 'Den Bosch', die een zo lange voorbereidingstijd nodig had, na veel wikke en wegen en na veel overleg, de opzet en een deel van de organisatie van de meer vooruitstrevende gemeente Eindhoven heeft afgekeken.

Den Bosch zegt via een persbericht  trots te zijn dat het proces  zo goed is verlopen [...]  én zowel voor citymarketing én als voor binnenstadsmanagement een professionele stichting is gerealiseerd.