Circo Circolo + o.a. festival Boulevard gaan een co÷peratie aan

Printerversie
Gepubliceerd op: 31-10-2012 | Gewijzigd op: 31-10-2012
Tien Brabantse cultuurfestivals, waaronder Theaterfestival Boulevard en Circo Circolo [Liempde] gaan investeren in hun ondernemerschap, in de vernieuwing van de communicatie en in efficiencyverbetering en in duurzaamheid in de organisatie van de evenementen. Met de bundeling van kennis moeten hun evenementen nog aantrekkelijker worden voor het publiek én ook voor het  bedrijfsleven en het onderwijs.
Deze aanpak leidt in 2013 tot de realisatie van één Brabantse festivalcoöperatie.
De bezuinigingen op cultuur zullen zeker tot deze nieuwe stellingname hebben geleid.



Voorbeelden van Boulevardaffiches 2008 [r.] en 2012 [l.] en rechts het logo van Circo Circolo.

 

Samenwerking bedrijfsleven
Bij deze aanpak wordt met het bedrijfsleven kennis en ervaring uitgewisseld mbt  bijv. de nieuwe aanpak communicatie en de verbetering van aspecten als planning en beheer. 
De Brabantse culturele festivals zien dat bedrijven steeds vaker evenementen opzoeken om daar nieuwe ontwikkelingen en producten te testen.
Het landelijke innovatiefonds AgentschapNL financiert het samenwerkingsplan van de Brabantse festivals.


Het Vrijetijdshuis Brabant begeleidt deze samenwerking. Het netwerk bestaat uit de volgende Brabantse festivals: Theaterfestival Boulevard, STRP, Mundial, Incubate, GLOW, November Music, Graphic Design Festival, International Gipsyfestival, Circo Circolo, Folkwoods en Dutch Design Week.