Essent groeit voor derde jaar op rij, maar zit ook met lasten.....

Printerversie
Gepubliceerd op: 18-03-2014 | Gewijzigd op: 18-03-2014
Essent groeide in 2013 voor het derde jaar op rij. Er kwamen per saldo 82.000 nieuwe klanten bij. In 2012 kwamen er al 194.000 nieuwe klanten bij en in 2011 26.000. Dat  maakt  ruim 300.000 nieuwe klanten.

Positief en negatief beeld...
De vraag rijst: Hoeveel er in die onrustige energiejaren -over die  drie jaar gezien- dan afvielen..? Essent antwoordt daarop: 'Essent maakt alleen het zgn.  saldo bekend, maw klanten eraf en klanten erbij. ..'
Een ander negatief aspect is dat eigenaresse, het Duitse RWE, voor Essent  €  2,5 miljard heeft moeten afschrijven:  ivm de gasgestookte centrales.
   
Een over de klantentoename enthousiaste CEO Erwin van Laethem:  ‘Essent gaat echt in gesprek met de huidige en de nieuwe klanten, om te horen wat hun wensen zijn. Dat vertalen we vervolgens in innovatieve producten en diensten. Met deze aanhoudende groei zien we dat onze aanpak om de klant centraal te stellen werkt.’
Een van die innovatieve producten is 'ZekerDalen',  een stroomtarief dat ieder jaar daalt. Daarmee  is Essent het eerste energiebedrijf dat  klanten beloont.'

Erwin van Laethem, CEO Essent.

Duurzaam stadion FC Groningen
Van Laethem: ‘Essent zet ook in op innovatie zoals het helpen energie te besparen, door bijv. zonnepanelen voor iedereen bereikbaar te maken, op je eigen dak of op het dak van een ander. Zo kwam er op het voetbalstadion van FC Groningen een zonnecentrale,  die gefinancierd wordt  o.a door crowdfunding  [dus door particulieren].