Boulevard: 60.000 [plus 5.000 tov 2018] kaartjes verkocht

Printerversie
Gepubliceerd op: 12-08-2019 | Gewijzigd op: 12-08-2019
Het theaterfestival Boulevard heeft op  de editie 'You are here' van 2019  voor de 103 voorstellingen  5.000 kaartjes meer verkocht dan de 55.000 van 2018. Er werden 140.000 bezoekers geteld. Globaal een zelfde aantal als in 2018. 
Meest sucesvol waren de True Copy[Verkadefabriek],  Seeking Unicorns [kapel GZG] en Bloomsbury [Jeroen Boschtuin] en Craquelé[Mariakerk Vught]. Minder geslaagd was Atlantis [Groote Wielen en de tribune voor Living in TheataeradParade]. Nieuw was de prikkelarme maandag waardoor het publiek diverser  werd in achtergrond een in leeftijd. 
Het Brabants Dagblad [dd.12082019] prijst de theaterdirecteur Viktorien van Hulst die er in slaagt de balans te vinden tussen het -vaak juppen- publiek dat voor de ontmoeting komt en een wat minder deel dat de voorstellingen bezoekt..
Om het theater zelf bij de Boulevard te betrekken dat viel ondanks een uitnodigende maar moeizaam te nemen trap niet mee. Maar nog erger is de onzekerheid die Van Hulst op de officiële opening uit sprak en het decennia lange geharrewar over de nieuwbouw. Van Hulst wenst zoals ze dat op 1 augusus zei,  een ultiem, 24 uurs open ontmoetingstheater.  Maar ze was er niet zeker van dat voor volgend jaar een alternatief gebouw geregeld is en ze weer op deze plek [de foyer] zal staan...Of dat er helemaal geen theater is. Daar moet ik niet aan denken.'