UIT-magazine dupe van bezuiniging

Printerversie
Gepubliceerd op: 26-07-2010 | Gewijzigd op: 26-07-2010
De Uitkrant en de website UIT, die door een gezamenlijke - financiële- inspanning van de culturele instellingen werd ondersteund, worden de dupe van de lopende bezuiniging. De gemeente heeft de instanties - uit kostenbesparing- een fusie opgelegd met de cultuurmarketing van de VVV. Om dat te bereiken werd een overbruggings van circa € 50.000 euro toegezegd. Maar de VVV kwam € 24.000 tekort voor verwerking van de onontbeerlijke  database.

De Stichting Cultuurmarketing 's-Hertogenbosch [SCM], die die de amateurkunst wil promoten, had naast UIT ook het B-Therefestival en de Kunstnacht in portefeuille.
Omdat de gemeente niet meer bijdraagt aan deze vorm van cultuurmarketing, trekt de VVV zich als partij terug, waardoor de Stichting Cultuurmarketing ’s-Hertogenbosch ophoudt te bestaan en vanaf augustus 2010 het UIT-magazine en de UIT-website worden opgeheven.