Loneley Planets Stadsgids over Den Bosch

Printerversie
Gepubliceerd op: 25-06-2010
Journalist en franchisenemer van 'In your pocket' biedt wethouder Bert Pauli van o.a.Toerisme en Economische Zaken, het eerste exemplaar aan van de nieuwste stadsgids.

foto © paul kriele, 25 juni 2010.

Vanmorgen 25 juni 2010 nam wethouder Bert Pauli in het stadhuis van de freelance journalist Theo Leerintveld het eerste exemplaar van de nieuwste stadsgids over Den Bosch in ontvangst. De uitgave van deze handzame en in het Engels opgestelde gids valt onder de wereldwijde organisatie 'In Your pocket'.*
De in Alem woonachtige journalist Theo LeerintVeld nam na jaren het intiatief om voor Den Bosch -als eerste stad in 't land- een stadsgids uit te geven. Binnen het jaar verschijnen er nog van een tiental steden stadsgidsen.
''Den Bosch vond ik als kind heel gewoon. Ik was er zo bekend dat ik niet eens meer zag welk een rijkdom aan historie en cultuur deze Bourgondisch stad bezit.'

*In your pocket valt onder de internationale uitgeversmaatschappij  Lonely Planet waarvoor enkele Belgen in de jaren 70 het initiatief namen om gidsen over landen achter het IJzeren Gordijn uit te brengen, waarmee ze een onbekende wereld openden en toegankelijk maakten.
 
De gids bevat  alle informatie van de stad en de regio, en wordt elk kwartaal geactualiseerd, zodat  ook de lopende evenementen en nieuwe zaken goed belicht worden. 

De complimenteuse wethouder Bert Pauli prees de stad nog eens als  -samen met Breda na Haarlem- de meest gastvrije stad van 't land. Het is 'the capital of the taste' en dan ook uitgelegd met betrekking tot de kwaliteit van leven,' aldus Pauli.
'We behoren tot de top 3 van evenementensteden. De gids geeft een prachtig stukje meerwaarde aan het beleid van de stad,' sprak de wethouder van o.a. Toerisme en Economische Zaken.

Maar die Bossche VVV wilde aan die toeristiche informatie niet echt - con amore - meewerken, aldus de redacteur die ook samenwerkt met de landelijke touroperators en de toeristen bij hun arrangementen zeker een bezoekje aan Den Bosch  brengt. Na afloop daarvan zetten die bezoekers consequent Den Bosch bovenaan hun evaluatielijst, vanwege de gastvrijheid, de gunstige prijzen en de hulpvaardigheid van de Bosschenaren aan hun bezoekers, verklaart Theo LeerintVeld.

Dat de VV V zich erg terughoudend toonde verklaart Pauli door te stellen dat bij de VVV de angst heerste dat het een adverteerblaadje zou worden. De Bossche ondernemers blijken toch eerst de kat uit de boom te kijken en evenzo niet erg scheutig te zijn met hun uitgaven.'Pauli: Dat probleem is prima opgelost, want  alle hotels en restaurants staan er in. De gids belicht alle facetten van de stad.  Het is een fantastisch concept.'
 
De gids is op vele locaties [musea en dergelijke] beschikbaar en is voor   € 2,½  te koop.

Terug naar boven