Tegenslag alsnog overwonnen bij plaatsen loopbrug stadsmuur Hekellaan

Printerversie
Gepubliceerd op: 23-03-2015 | Gewijzigd op: 25-03-2015
Dinsdag 24 maart 2015 Cortenstalen bakl [Loopbrug] vannacht alsnog geplaatst
Projectyleider Hans Verheijen sliep nog vanmorgen en was nog niet in staat antwoord te geven welke oplossing zij vonden zodat alsnog dat eerste brugdeel op de weergang kon worden geplaatst. Projectleider bij Heijmans Frans Viveen geeft als toelichting op het karwei:
'Het heeft de mannen inderdaad even tijd gekost. Uiteindelijk is dat wel gelukt door de eerste bak iets in te korten!  Na dat alle drie delen waren geplaatst kon de Hekellaan weer op tijd voor het verkeer worden opengesteld.
Ook zijn twee zogenaamde paselementen aangevoerd en in het werk op de juiste lengte afgetekend zodat ze vandaag op de goede maat konden worden gezaagd.
Komende avond/nacht van 24 op 25 maart worden alle resterende elementen aangebracht waarna wij kunnen beginnen met het afwerken van de corten stalen weergang. Dit zal nog circa twee weken duren
.'

De driedelige bak [loobrug in corten staal] over de weergang van de stadsmuur werd vannacht maandag 23 op dinsdag 24 maart 2015 alsnog geplaatst. foto's © paul kriele, 24 maart 2015.


Maandagavond/nacht 23 maart 2015: Tegenslag bij plaatsen drie delige  bak [voetgangersburg over weergang].
De monteurs, mannen van Heijmans en van Staalbouw International uit Weelde en de bemanning van de hijskranen van Van Riel ondervonden in de nacht van 23 op 24 maart 2015 tegenslag bij het plaatsen van drie stalen brugdelen. Die delen gaat dienen als voetgangerslooppad over de langs de Hekellaan herstelde stadsmuur.

Het kruispunt was afgezet, de omwonenden waren geïnformeerd, de wagens, kranen e.d. stonden tegen zessen vanavond al klaar. Het karwei kon beginnen.

21.45 uur: Het eerste brugdeel keert terug naar de oplegger. Het paste niet in de uitsparing op de stadsmuur. foto's © paul kriele,  23 maart 2014.


-Boven: De teruggekeerde stadsmuur
langs de Hekellaan. De situatie in
beeld waar de stalenbrugdelen moeten inpassen.
-Rechts boven: Inspectie van de ruimte voor het brugdeel
.

foto's © paul kriele, 23 maart 2015.

Maar toen het eerste stalen brugdeel in de tussentuimte van de stadsmuur werd neergelaten paste dat niet.  De muur bleek niet zo kaarsrecht te lopen als gedacht en gemeten was...
Het stalen brugdeel moest terug op de oplegger van Van Riel. De technici beraadden zich over wat tedoen.

Intussen werd al het tweede brugdeel opgetakeld maar zo lang nog op het wegdek geparkeerd.
Ook moet nog een derde brugdeel worden aangevoerd. Heijmans had gepland vannacht ook het looppad met corten staal af te dekken.

   
-Boven: Het tweede brugdeel wordt voorlopig nog op het wegdek geparkeerd.
-Rechts: De servicewagen van Staalbouw Internationa
l.

foto's © paul kriele, 23 maart 2015.
 





Terug naar boven