Leerlingen van Gymnasium Beekvliet vallen in de prijzen

Printerversie
Gepubliceerd op: 06-06-2014 | Gewijzigd op: 06-06-2014
Nina IJdens en Laura Thomas van Gymnasium Beekvliet zijn genomineerd voor de profielwerkstukprijs VWO. Die prijs werd vrijdag 6 juni 2014 uitgereikt door jurylid Eugène Bernard, voorzitter van de raad van bestuur van OMO.
De wedstrijd 'Beste profielwerkstuk' werd voor de vijftiende keer door OMO gehouden. Winnaar werd Kevin Choi van de Pleinschool Helder die met een cheque van € 1600,-  naar huis ging.
Er was ook een groep van 5 HAVO-leerlingen Daarvan waren Iris Begers en Anouk vanStratum van het Varendonck College de winnaars. Ook zij ontvingen een cheque van € 1600,-.

*OMO is een overkoepelende scholenorganisatie voor voortgezet onderwijs, voornamelijk in Brabant en betekent Ons Middelbaar  Onderwij.s

Met het werkstuk ‘Quiet’ nemen IJdens en Thomas de eigen school onder de loep. In het onderzoek naar de verdeling, acceptatie en ontwikkeling van introversie stellen zij zich de vraag of Gymnasium Beekvliet een geschikte omgeving is voor introverte leerlingen. De jury complimenteert de schrijfsters met de originele keuze voor het onderwerp, dat dichtbij henzelf ligt. Nina en Laura ontvangen voor hun werkstuk een eervolle vermelding en een cheque van € 400.
Als beoordelingscriteria golden de kwaliteit en originaliteit van het gekozen onderwerp, de kwaliteit van de onderzoeksvaardigheden: hypothese/bewijsvoering/conclusie en de kwaliteit van de reflectie op leerpunten, samenwerking en ervaringen.

Alle tien genomineerden van HAVO en VWO, onder wie één jongen, Kevin Choi van de Pleinschool [VWO] in Helder...Kevin was de winnaar van de groep VWO en ontving een cheque van € 1600,-.   De twee genomineerden van Gymnasium Beekvliet, Nina IJdens en Laura Thomas, die een cheque van € 400 kregen uitgereikt.

De uitreiking vond plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst in aanwezigheid van familie, vrienden, docenten en schoolleiders van de genomineerden. Daarnaast zijn er twee eervolle vermeldingen toegekend. De werkstukken van deze leerlingen werden beloond met een cheque ter waarde van € 400,-.

Met de uitreiking van deze prijzen voor havo en vwo wil de raad van bestuur het belang van het toepassen van onderzoeksvaardigheden op een bijzondere wijze onderstrepen.




Terug naar boven