Animatie- en gameproject rondom Jheronimus Bosch

Printerversie
Gepubliceerd op: 29-05-2014 | Gewijzigd op: 29-05-2014
Op donderdag 5 juni 2014 spelen 180 tweedejaars leerlingen van de Groenschool met hun zelf ontworpen avatar de BoschPlay-computergame op groot scherm. Het spelen van de game is het finale onderdeel van het gelijknamige animatie- en gameproject, geïnitieerd door Bureau Babel*. In die games worden het universum en de rijke fantasie van Jeroen Bosch tot leven gewekt. 

Alle tweedejaars leerlingen van Helicon Opleidingen [afd. Groenschool], nemen deel aan de pilotversie van het project. De start wordt uitgezet naar andere Bossche scholen en naar andere leerjaren.

Leerlingen van de Groenschool ontwierpen avatar games ihkv Jeroen Bosch. foto's © evita copier, mei 2014. 

De middeleeuwse symboliek van Jheronimus Bosch wordt zo, in drie lesonderdelen met interactieve media en moderne creativiteit, vertaald naar het nu.
BoschPlay komt tot stand door intensieve samenwerking van Gamestudio Blewscreen, Digitale Werkplaats ‘s-Hertogenbosch, Erik van Drunen, Helicon Opleidingen - afd. Groenschool en Bureau Babel.
Het project bestaat uit drie onderdelen.
-Deel 1: olv de kunstvakdocenten van de Groenschool ontwerpen leerlingen avatars op basis van het werk van Bosch. 
- Deel 2. na digitalisatie worden de avatars tot leven gebracht in de workshop animatie, [locatie Willem-II fabriek].
- Deel 3.  Ontmoeting op 5 juni van alle animatiekarakters op groot doek [game]  [locatie Verkadefabriek].

*Bureau Babel
Bureau Babel, het stedelijk bureau voor cultuureducatie in ’s-Hertogenbosch, brengt het kunstaanbod en vragen uit het onderwijs samen. Zij selecteert, programmeert en organiseert onder meer schoolvoorstellingen, de CultuurSJOK, Babelnetbijeenkomsten en ICC-cursussen.  Meer info: www.bureaubabel.nl