Den Bosch stad met sterkste toeristisch imago

Printerversie
Gepubliceerd op: 15-05-2018 | Gewijzigd op: 16-05-2018
De Lagroup, NBTC-NIPO Research en Toeristisch Imago Onderzoek hebben geconcludeerd dat Den Bosch van de zeventien aan een onderzoek deelnemende middelgrote steden het sterkste toeristisch imago heeft. 
De consumenten beoordelen die score op basis van gastvrijheid, de vriendelijke sfeer en de historische binnenstad. Den Bosch laat uit dit onderzoek Nijmegen, Leiden, Haarlem en Groningen achter zich. Ook het sterke winkel-horeca  aanbod is een criterium dat wordt genoemd.

Meerdere criteria:

Den Bosch scoort hoog als aantrekkelijke en bruisende stad, gevolgd door de drie universiteitsteden [Nijmegen, Haarlem en Leiden], maar Eindhoven blijft achter op  10e  plaats.
'Er is veel te doen, ofwel druk'  op plaats 2, Nijmegen 1 en Leiden 3 en Haarlem 4 [komt door univeristeitsstad].
Bij het criterium  'groei' eindigt de stad  op 10e plaats en Eindhoven als laatste.
'Sfeervol' op plaats 1,  maar Eindhoven op 4 na de laatste plaats.
'Ruimdenkend' daarin scoren de universiteitssteden Nijmegen, Haarlem en Leiden extra goed. Den Bosch komt op zesde plaats na Eindhoven.
'VeilIg': op 3e plaats. Eindhoven op 4 na laatste plaats.
En als 'schone stad' eindigt Den Bosch op plaats 6.