Zoeken
Upgraders pimpen winkelend publiek op
Printerversie |
Zaterdag 16 juni 2012 hebben studenten van de opleiding International Lifestyle Studies aan de Fontys Hogescholen Tilburg, in het kader van de lancering van de Eerlijke Winkelroute, de outfits van het winkelend publiek in Den Bosch geüpgraded! Voorbijgangers werd gratis een nieuwe look aangemeten door de speciale Upgraders make-over crew.
Het negatieve milieuaspect van de productie van kleding wordt onderschat. Vandaar deze actie voor het aanprijzen van
tweedehands kleding, want een t-shirt kost al 2700 liter water (afgezien nog van gebruik van chemicaliën, de inzet van kinderen en de slechte werkomstandigheden).
Door de outfits met een tweedehands artikel op te pimpen, laten de Upgraders zien hoe hip tweedehands kan zijn! En hoeft er niet meer geshopt te worden voor een nieuwe sjaal of ketting.
Studenten van de Fontys ludiek actief op de Markt en het Burg. Loeffplein. | Met tweede handsartikelen is de Upgraders make-over crew bezig het winkelend publiek op te pimpen. |
Wie zijn die Upgraders?
Dat zijn jongeren die positieve acties uitvoeren die actief bijdragen aan een betere wereld en he took nog leuk vinden om ludiek actie te voeren. Op de portal www.upgraden.nu wordt verslag gedaan van alle Upgrades.
Eerlijk Winkelen
Op zaterdag 16 juni werd de Eerlijk Winkelen route ’s-Hertogenbosch feestelijk gelanceerd. Deze route wijst het winkelend publiek de weg langs 24 bijzondere Bossche winkels, speciaalzaken en horecagelegenheden met een (gedeeltelijk) eerlijk aanbod. Speciaal voor deze gelegenheid organiseerde de VVV ook twee bijzondere themawandelingen die langs de winkels van de route voert.
De crew van Fontys kreeg voor deze ludieke actie financiële steun het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Provincie Noord Brabant.