City Marketingdag Congrescentrum/ Den Bosch wint Netwerk City Award

Printerversie
Gepubliceerd op: 14-02-2017 | Gewijzigd op: 14-02-2017

Bericht van dinsdag 14 februari 2017 namiddag: Den Bosch wint de Netwerk City Award vóór de vier andere genomineerden: Leiden, Groningen, Ede en Den Haag. Wethouder Huib van Olden nam met naast hem: Jules Goris, Lianne Duif, Marcel Ploegmakers en Blauwe Engel Martin van Erp en diens collega's, de prijs in ontvangst. De aanwezige Blauwe Engelen werden -ondersteund door een luid applaus- naar het podium geroepen. 

Het Bossche team met de Netwerk City Award cheque.
Links van het midden wethouder Huib van Olden met links naast hem Jasper Baks City Marketing evenementen gemeente.
Rechts naast Van Olden vlnr: Dianne van
Ieperen [VVV], Marcel Ploegmakers van Bureau ArthurBrent,
Lianne Duif [JB500] en Maarten van den Broek [VVV],
Martin van Erp [Blauwe Engelen], Jules Goris [Gemeent
e]. 
...................................................................................................................


Voor meer gegevens over de uitslag zie de site van Netwerk City Marketing

Bericht van dinsdag 14 februari 2017 voormiddag:   City Marketingdag met tientallen gemeenten in Congrescentrum 1931 
Op dinsdag 14 februari 2017 werd mede op initiatief van de gemeente en het Netwerk City Marketing een City Marketingdag in het Congrescentrum 1931 georganiseerd. Een kleine 200 vertegenwoordigers van met name gemeenten, waren op de Warming-up Dag van de City Marketing afgekomen.

De dag was bedoelde om rond dit onderwerp City Marketing kennis en inspiratie op te doen en een interactie aan te gaan met bekende [o.a. de Griekse Manolis  Psarros managing director van van Toposophy en Judith van Oost over ‘De impact van een veranderende bevolking op City Marketing’.]. 

-Links een warm onthaal door het team van restaurant Lux, maar ook door de Blauwe Engelen die op hun beurt bij het station en bij de ingang van de Brabanthallen de gasten verwelkomden.
-Links onder: De dagvoorzitter Marijke Roskam en de voorzitter van Netwerk City Marketing  Martijn Bulthuis
.

foto's © paul kriele,  14 februari 2017.
 

Na een welkom door de gastheer namens de gemeente vertegenwoordigd door wethouder Huib van Olden, sprak Psarros onder meer over de New Sharing Economy afgezet tegen de traditionele economie  en een welvarende of een neerdalend toerisme.? Bij die aandacht nam met name het nieuwe logiesverschijnsel de Airbnb een grote rol in zijn in het Engels gehouden voordracht

Daar hebben over de negatieve effecten –de risico’s- van deze nieuwe opzet  van logies maar weinig mensen weet van, aldus Psarros,  zoals bleek uit een ter plekke gehouden steekproef :  in de zaal hadden toch circa 30 personen wel eens gebruik van een bnb gemaakt, maar daarvan waren er maar drie met een negatieve ervaring. 

Voor de globale inhoud van Psarros' toespraak zie de site van Toposphy. 


-Rechts: Gastspreker  Manolis Psarros van Toposophy.
-Onder via een app konden de aanwezigen zich  melden.
-Rechts: Den Bosch is een van de genomineerden voor de Netwerk City Award. Met de film over het Jeroen Boschjaar moesten de aanwezigen positief gestemd worden.

foto's © paul kriele, 14 februari 2017.
...........................................................................................................
 
   

Tussendoor mochten de vijf genomineerden voor de Netwerk City Award, die ’s middags werd uitgereikt, in 5 minuten een pitch geven over hun inzending. Een Hagenees beet op een vrolijke manier het spits af. In kort bestek werd een inzicht gegeven over het door Den Haag uitgebrachte merkenboek, een soort [digitaal] multifunctioneel boek over wat er in Den Haag te beleven en te doen valt. Een initiatief dat is voortgekomen uit samenwerking, ‘..want dan komt het los!. Je moet een kick met elkaar krijgen,' aldus de Haagse ambtenaar.

 Maar ondanks dat Haags enthousiasme hoorden we in de wandelgangen dat Den Bosch met zijn film over het Jeroen Boschjaar een grote kans maakte om de Award in de wacht gaan slepen.Ook Leiden, Ede en Groningen maken een kans op de Award.

Wethouder Huib van Olden:'Let op je
prijzen, want ook bij City Marketing geldt:
je bent net zo sterk als je zwakste schakel.
..'.

foto © paul kriele, 14 februari 2017.
.............................................................................................................. 

 Wethouder Huib van Olden tipte nog eens de Blauwe Engelen aan die de gasten bij het station al hadden begroet en verwelkomd bij het Congrescentrum 1931. Ook het team van restaurant Lux in de Korte Putstraat zorgden, olv Esther Reinders, die mede in de organisatie zat, voor een gastvrije ontvangst en begeleiding van de gasten..

Met de 350 Blauwe Engelen laten we zien wat gastvrij ’s-Hertogenbosch is.  Maar City Marketing is meer dan alleen wat in de etalage zetten Je moet ook wat in je winkel hebben. Want Den Bosch is meer dan alleen een Bossche bol of carnaval. Maar hoe doe je dat? En hoe organiseer je die focus op City Marketing?

Ten eerste is City Marketing niet iets van de gemeente. We proberen er wel draagvlak voor te vinden: door modern, innovatief en gastvrij te zijn in een Bourgondische setting. Maar er kleven ook risico’s aan. Lees de krantenrubrieken er maar op na: de prijzen van bijv. een biertje rijzen de pan uit.  Met ander woorden,’ zei Van Olden: ‘Let op wat je in je winkel zet en denk eens na over het prijsbeleid. City Marketing is goed, maar je bent zo sterk als de zwakste schakel..’

 

Na de presentatie van enkele Awars genomineerden, was het pauze voor ewn koffiekwartiertje. 



Terug naar boven