Gemeente: Nieuwe opzet merkstrategie met logo

Printerversie
Gepubliceerd op: 08-03-2012 | Gewijzigd op: 08-03-2012
De gemeente introduceert een-nieuwe-  merkstrategie met de  naam ’s-Hertogenbosch als uitgangspunt. De nieuwe merknaam straalt gevoel voor historie, stijl en kwaliteit uit, zoals een persbericht aangeeft
Een nieuw beeldmerk maakt  onderdeel uit  van deze strategie. Met het beeldmerk kunnen ook partners werken aan het uitdragen van één beeld van de stad, zodat de stad een sterkere positie uitstraalt.

Door alle initiatieven die de stad promoten aan elkaar te verbinden zal de beeldvorming over ’s-Hertogenbosch, zichtbaar en herkenbaar, versterkt worden, aldus de toelichting.
Ook steden concurreren met elkaar, bijvoorbeeld bij het aantrekken van bezoekers of bedrijven. Daarom gaat ’s-Hertogenbosch meer aandacht geven aan de bijzondere kwaliteiten van de stad en dit ook op een samenhangende manier uitdragen.

*Wonen en cultuur zijn de eerste twee thema’s.