Jongeren profileren zich in openbare ruimte

Printerversie
Gepubliceerd op: 21-04-2008 Najaar 2008 zijn in de binnenstad en in musea [SM’s en Noordbrabants], de Talent Factory en TheateradParade beelden en geluiden te zien/horen over jongeren waarop/waarin zij hun sprankelende, verwarrende en melodramatisch wereld tonen. .
De organisatie is Solos, dat met dit kunstproject jongeren de ruimte biedt hun eigen ideeën te promoten. In september is het CBK [Hekellaan] een SOLOS-atelier en kunstwerkplaats waar studenten van de Kunstakademie samen met scholieren van het middelbaar onderwijs kunst maken en de straat op gaan. De labels [Move-on, Picture-it, Word-up, benFashion en Ear-play] van de deelnemende jongeren zijn tussen 20 september en 31 oktober 2008 in de binnenstad van Den Bosch en Oss te zien.
Er worden nog overal stickers geplakt en affiches opgehangen om het publiek nieuwsgierig te maken.
In het pand Hinthamerstraat 100 treffen de jongeren [14-24 jr.] elkaar, vergaderen en/of repeteren daar en worden er eventueel begeleid door coaches uit diverse disciplines [o.a. media, zakenwereld, cultuur, mode]. De interviews met de deelnemende jongeren uit diverse subculturen beginnen al dit voorjaar.
Bij de expositie verschijnt een glossy tijdschrift, dat tevens als catalogus dient.
Het evenement is bedoeld om commerciële en non profit-organisaties met jongeren contact te leggen. Zie ook solos