Bossche Koekcampagne: kans op communicatieprijs

Printerversie
Gepubliceerd op: 15-11-2009 | Gewijzigd op: 15-11-2009
Gieljan en Sylvana de Backer bij de expositie die de afgelopen zomer in De Bossche kelders rond 'Twee eeuwen Bossche koek'werd gehouden.

foto © paul kriele, 23 juni 2009.
 
'Twee eeuwen Bossche Koek' maakt kans op de titel 'meest effectieve reclamecampagne van Midden-Brabant'.
De Communicatieprijs Midden-Brabant, die ook een categorie 'creatief' voert, heeft die jubileumcampagne van afgelopen zomer ingeschaald omdat ze met weinig middelen en met veel tam tam het meest effect heeft opgeleverd.
De prijs is een initiatief van de Tilburgse Communicatieclub Bourgondië, die naast 'effectief' ook een categorie 'creatief'' hanteert.
De koekcampagne werd gevoerd rond een overigens oud /bekend product dat eigenlijk een beetje in de versloffing was geraakt en bedoeld om dat nieuw leven in te blazen. De aanpak, het werken met veel tam tam en ook nog met inschakeling van een niet professioneel bureau, maar van een stagiair van De Rooie Pannen*, was de jury opgevallen. Door de reclame werd het merk terug op de markt gezet en steeg de verkoop opnieuw.

Het echtpaar De Backer heeft donderdag 12 november 2009 voor de jury haar campagne verdedigd.
Zoals bekend was er aan die koekpromotie een expositie in de Bossche kelders [van Den Otter] gekoppeld.
Op 5 januari 2010 volgt de bekendmaking van de uiteindelijke winnaar.

* Stagiair: De Bossche - derde jaars - studente marketing en communicatie Nicolette Stumpel heeft voor het Koeckhuys Jan de Backer de campagne vorm gegeven.