Stadspartij Knillis pluist juiste basis van railvervoer Den Bosch uit

Printerversie
Gepubliceerd op: 30-03-2013 | Gewijzigd op: 30-03-2013
Het nieuwe toenemend goederentransport via Den Bosch is, zoals burgemeester Rombouts van de week [Blb-vergadering] al aangaf, is een ‘van boven af opgelegde zaak’. Dat bevestigt Stadspartij Knillis, die nog eens de onderliggende 'afspraken'* heeft doorgenomen.  Als enig middel rest nog een ‘opdracht’ vanuit de gemeenteraad, aldus  Nico van den Heuvel van de Stadspartij Knillis.

Stadspartij Knillis geeft  nog twee essentiële, belangrijke, zaken aan. 
De Europese commissie heeft  gesteld dat de treinlengte naar 1500 meter moet, terwijl de huidige- Nederlandse- lengte 400 m. bedraagt.  Hierop zijn de risico analyses gestoeld en alle ontheffingen in ’s-Hertogenbosch verleent.

De Raad van State bepaalde dat er 's nachts geen capaciteitsproblemen zijn. Hieruit concludeert GroenLinks dat er dan dus langzaam, ipv met snelheid zoals werd gesteld, gereden KAN worden. Het ministerie heeft dat per brief bevestigd. Met andere woorden: er is geen reden met hoge snelheid gevaarlijke stoffen of zeer zware treinen door ’s-Hertogenbosch te laten rijden.
*Afspraken
Stadspartij Knillis heeft voor deze opmerkingen gebruik gmaakt van de presentatie van het Regionaal Overleg Noordelijke Aftakking (RONA) van december 2011.