Kransleggingen bij gedenkmonumenten 2005

Printerversie
Gepubliceerd op: 04-05-2005 Herdenking Kransleggingen bij het Joods scholierenmonument en het herdenkingsmonument aan de Hekellaan.




-Een rijke bloementooi bij het monument op de hoek Hekellaan/Pettelaarseweg benadrukt de herdenking van 5 mei 2005 aan de slachtoffers van alle oorlogen.
-Boven:  Een krans van de gemeente 's-Hertogenbosch.
-Links: Krans van de Nederlandse Hoofdsynagoge.


foto's © gerard monté, 5 mei 2005.
 



-Boven: Bloemen van de Stichting Herdenkingen 1940-1945. 
-Rechts boven: Een krans van de gemente Den Bosch.
-Rechts
foto's © gerard monté en marc venrooij [r.] , 4 mei 2005.

 


Om 8 uur 's avonds werd een stille plechtigheid gehouden rond het Herdenkingsmonument aan de Hekellaan.

Gedenkmomenten bij de Hekellaan en in de Casinotuin. foto's © marc venrooij, 4 mei 2005. 

Casino tuin: Joods Scholierenmonument 2005
Traditie is dat scholieren van het Sint Janslyceum die het monument hebben geadopteerd, en leerlingen van andere scholen 's avonds op 4 mei even stilstaan bij het monument in de Casinotuin dat herinnert aan de deportatie van leerlingen van het Joods lyceum aan de Papenhulst. 

Inscriptie op Joods Scholieren monument: Het gedroomde leven abrupt voorbij. foto's © gerard monté, 5 mei 2005.
Kranslegging bij monument in de Casinotuin. Foto boven: Burgemeester Rombouts [l.] staat, terwijl scholieren bij het Joods scholierenmonument een krans leggen, met officieren in de houding.
foto © peter van gogh , 4 mei 2005

Woensdag 4 mei 2005, herdenking bij het Joods Monument in de Casinotuin. Bij dat monument, dat geadopteerd is door leerlingen van het Sint Janslyceum, werd een stille herdenking gehouden en kransen gelegd.


Monument Casinotuin bevuild
   1 mei 2005

Vandalen hadden met krijt het Joods scholierenmonument in de Casinotuin bevuild. Nog kort voor de herdenkingen van 4 mei 2005 is het monument schoongemaakt.
 
Rond 1 mei het monument in de Casinotuin met krijt bevuild.
foto's © gerard monté, 1 mei 2005.




Terug naar boven