Onthulling sponsor Heineken plaat Geminte Muzejum

Printerversie
Gepubliceerd op: 09-05-2009 | Gewijzigd op: 21-02-2010
Boven: Rob van de Laar, voormalig president van de Oeteldonksche Club in gesprek met Paul Bleijs in het vergaderlokaal van  de OC in Zusters van de Orthenpoort.. Boven: Toespraak door Herman van den Heuvel voor de Vrienden van het Muzejum, sponsoren en suppoosten en bestuur.
Boven: 'Hofbrouwerijzaal der Amadeiro's' staat er op de plaquette en daarnaast het Heinekenlogo en het OC wapen.
Daaronder staat directeur Paul Bleijs.
Onder: vlnr Mari Blatter, Paul Bleijs en Herman van den Heuvel.
foto's © paul kriele, 9 mei 2009.

Vanmorgen zaterdag 9 mei 2009 heeft de directeur van Oeteldonks hofbrouwerij Heineken, Paul Bleijs, een plaquette onthuld in het Oeteldonks Geminte Muzejum. Dat gebeurde na een korte toespraak door de voorzitter van het Muzejum Herman van den Heuvel die sponsoring noodzakelijk acht om de status van Museum te verkrijgen [waardoor het weer gemakkelijker wordt subsidies te verkrijgen] en om de collectie te kunnen uitbreiden en voor onderhoudskosten en  voor de aanstaande digitalisering. 
Met Heineken wordt de aanzet gegeven van een sponsor-wervingsactie voornamelijk onder het bedrijfsleven, aldus Van den Heuvel.
'Ik  heb één passie bier,  net zoals jullie dat voor carnaval hebben,' aldus de in Rosmalen woonachtige eerste 'Oeteldonks Geminte Muzejum'-sponsor.  'Carnaval is onderdeel van de Bossche cultuur en het omarmt jullie,' zei Bleijs namens 'de klleine sponsor Heineken, want dit is symbolisch bedoeld.'