Gemeente beantwoordt in Stadskantoor vragen in één keer

Printerversie
Gepubliceerd op: 21-03-2012 Vanaf april 2012 gaat de gemeente veel [80%] vragen in één keer beantwoorden. Dat doet het Gemeentelijk Contact Centrum (GCC), dat een nieuwe afdeling van de gemeente is, dat een opvallende plek krijgt in het Stadskantoor. Het maakt niet uit of die vragen via de telefoon, e-mail, per post, via internet of via de balie worden gesteld. Een afdeling GCC werkt kwaliteitsverhogend, bevordert de dienstverlening en is ook kostenbesparend.
De verwachting is wel, dat het 3-5 jaar duurt voordat het GCC zijn volledige vorm heeft bereikt.

Een neveneffect van deze aanpak is, dat  bepaalde 'vakafdelingen' worden ontlast met vragen van burgers waardoor ze zich meer op hun feitelijke taak kunnen richten.

In deze voormalige expostieruimte van het Stadskantoor komt het gemeentelijk contactcentrum dat 'alle' vragen van burgers gaat/kan beantwoorden.

foto © paul kriele, 22 september 2011.

‘Huis’-architect Dirk-Jan Postel gaat in de voormalige exporuimte van het Stadskantoor 12 arbo-verantwoorde werkplekken realiseren. Ook het Meldpunt Openbare Ruimte gaat onderdeel uitmaken van het GCC.