Zoeken
Máximakanaal lekt door de dijk naar weilanden
| Printerversie |
Het Máximakanaal lekt door de dijk heen, naar de omliggede weilanden. Dat berichten de media momenteel. De lek, tussen de afslag bij Den Dungen [Beusingsedijk] en de sluis bij Hintham, is ontdekt bij een proefdoorlaat voor werkschepen. Omroep Brabant: Er gaat per etmaal drie centimeter water naar het maaiveld verloren.
Willems Unie,de verantwoordelijke van de kanaalomleiding, begint maandag 8 septmeber 2014 de dijken met klei te dichten. Dat kan wel tot december duren.
Het betekent een grote tegenvaller voor dit megaproject, dat in 2015 klaar zou moeten zijn.
| Situatie ter hoogte van de Graafsebaan. impressie © rws |
![]() |
De site van RWS meldt nog dat december 2014 de onofficiële opening van het kanaal zou zijn.





.jpg)