Zoeken
Den Bosch bestelt bewust
| Printerversie |
Onder de slogan 'Den Bosch bestelt bewust' is een actie gestart om burgers tot een beter bewuster bestelgedrag over te halen. Achtergrond is dat de gemeente naar minimale uitstoot en minimale geluidsoverlast streeft. Ook hoort daar optimale bevoorradingsroutes bij met weinig vrachtwagens en bestelbussen.
| Torenstraat: Sligro geeft met zijn elektrobus al een voornbeeld van zuiniger stadsvervoer. foto © paul kriele, 18 mei 2022 |
Actie op de de Markt gestart
Zondag 29 mei 2022 startte op de Markt een actie plaats waar voorbijgangers tips kregen hoe ze zelf hun bestelgedrag kunnen aanpassen. Wat kun je zelf doen? Veel mensen kopen tegenwoordig online en laten hun pakketje vervolgens thuis bezorgen. Soms komen er op één dag meerdere pakketbezorgers pakketjes op één adres bezorgen. Dit online bestelgedrag is in coronatijd enorm toegenomen. De verschillende bezorgdiensten zorgen voor drukte in de stad
In de gestarte campagne worden tips gegeven hoe je je bestelgedrag kunt aanpassen. Bijvoorbeeld door even te bedenken bij je online bestellingen of je het product lokaal kunt kopen. Als dat niet kan, bedenk dan: • Heb ik meerdere pakketjes, die ik tegelijk kan bestellen? • Kan ik voor een bezorgpunt in de buurt kiezen in plaats van thuis bezorgen? • Kan ik kiezen voor schone bezorging bijvoorbeeld door middel van een fietskoerier. Bossche Green Deal:
Meer informatie vind je op de projectpagina op de website van Den Bosch Den Bosch bestelt bewust




