Diploma vmbo en toch niet afgestudeerd....

Printerversie
Gepubliceerd op: 23-06-2010 | Gewijzigd op: 23-06-2010


De ruim 1300 leerlingen die in de Bossche regio met succes hun vmbo-examen behaalden, moeten/willen door. Maar hoe? Ze hebben met hun vmbo namelijk nog geen startkwalificatie. En dat is minimaal diploma mbo-niveau 2, of havo. Met andere woorden: ze moeten verder studeren anders blijven ze een Voortijdig SchoolVerlater [VSV-er].

Om die brug naar mbo- niveau 2, of havo te kunnen slaan is de  www.vsvmanager.nl  bedacht. Hierop zetten die kandidaten hun profiel waarmee ze aangeven wat ze volgend schooljaar gaan doen. De deelnemende vmbo-scholen zijn: Jeroen Bosch College, Sancta Maria Mavo, Pierson College, VMBO Boxtel, Sint Jans Lyceum, Helicon VMBO, Van Maerlant , Hervion College, Maurick College, Rodenborch College en Duhamel College.
Onder de deelnemende vmbo-leerlingen wordt een iPod Touch en bioscoopbonnen verloot. Op woensdag 30 juni 2010/ 12.30 uur vindt in Euro Cinema de prijsuitreiking plaats.

De [samenwerking onder de noemer] VSVmanager, is bedacht om het aantal Voortijdig SchoolVerlaters terug te dringen. Het is onderdeel van de projecten VSV van het Koning Willem I College. De VSVmanager controleert de inschrijving voor de vervolgopleiding en stimuleert en helpt leerlingen die zich nog niet hebben ingeschreven.